|
History In
a basement of 25m2, the
BlackJack
studio is halfway between the
home-studio and the "true" studio.
Acoustics
was studied so that the room, while being well damped, preserve few
room reflections; wood surfaces , bricks, fitted carpet, polystyr- ne,
mural diffusers
and panels semi-absorbents.Although wor king not often with sequencer,
we
are specialized in the sound recording for acoustic instru- ments or
voices. The
fact that there is not a "cabin sound recording" contributes to user
-friendliness and does not harm the quality of the takes: silence is
impressive, no noise of ventilation nor of power pack.
|
|
The
hardware
Recordings : - AKAI DR16&DR8(all options) Completely quiet because the the HD are inside a concrete enclosure. - Digital mixing 24 tracks - DAT SONY DT 57 ES - MD SONY - USB TASCAM SS-R100 Microphones : - AUDIO TECHNICA 40/50 - 2 x AKG 451 - 3 x BEYER ribbons M 160 Peripheriques : - Preamplis & compressing Behringer “home optimized” - 3 x Quadraverb Q20 Alesis - Finaliseur 96K TC electronic listen : - Amplifier SANSUI AU5900 - monitor CABASSE - Equaliseur 2x31 SANSON |
Eric
Gloaguen Challenge
Réf
: BJ1 (Bluegrass) De nombreux passages sur FIP en 1994. |
3ème
Hémisphère
Frédéric
Hamel Réf
: BJ2 (Jazz) Dist : Night & Day "
La
qualité acoustique semble avoir convaincu les professionnels
puisque le premier
album des
trois
musiciens
est distribué
à la FNAC et que leurs titres passent
régulièrem- ent sur FIP".
Le
Parisien, Déc 94
|
Eric
Gloaguen Texas
Rag Réf
: BJ3 (Bluegrass) "Eric Gloaguen pays warm tribute to his western swing and Bluegrass in influences on Texas Rag " Bluegrass Unlimited, May 1995 |
|||
Louisiana
Ya
quec’ chose dans c’t’ affaire Réf
: BJ4 (Cajun) "Louisiana
compte parmi les meilleurs groupes actuels dans le style
Country-Cajun " Nathalie
Busson, FNAC
Agenda Mars 1996 |
Gérard
Quittot Y’a
des calins qui s’perdent Réf
: BJ5 (Variétés) Le
CD est
passé sur beaucoup de radios dans l’Hexagone
(Angers, Reims,
Colmar, Bourges, Toulouse, Montpellier,
St Denis, ...) |
Gloaguen/Mc
Caffery Between
the lines Réf : BJ6 (Bluegrass) " Une voix à découvrir " Trad Mag "Audio Recording is excellent on this CD " Janus Vainu, Radio Kuku, Estonia |
|||
3ème
Hémisphère
Jeux
de Rôles Réf : BJ7 (Jazz) Dist : Night & Day "Un projet bien ficelé et réussi " Gerald Mathieu, Jazz Note, Mars 97 |
Claude
Saubestre Harmonica
Virtuoso Réf : BJ8 (Classique Son premier CD montre une facette méconnue de l’harmonica chromatique, surtout dans un répertoire classique. |
Michel
Lelong Noir
& Blanc Réf
: BJ9 (Guitare Picking) Dist
: Mail Ody " Un excellent disque que je vous invite à découvrir " Claude Vue, Trad Mag 97 |
|||
Jérôme
Thiphaine Clin
d’œil Réf : BJ10 (Bluegrass) " Le CD de banjo le plus atypique et éclectique de cette année " Trad Mag, Juillet 97 |
Eric
Gloaguen Dusty
Rail Réf
: BJ11 (Bluegrass) "
This
well-done CD deserves broad listening among bluegrass fans on this
side of the Atlantic " Bluegrass
Unlimited, Septembre
97 |
Eric
Gloaguen Dear
old Dixie Réf : BJ12 (Bluegrass) " The disc is a clean breath of mountain fresh air " Bluegrass Unlimited, Septembre 98 |
|||
Claude
Saubestre Rendez-vous
avec... Réf : BJ13 (Variétés) Les grands tubes de la variété joués à l’harmonica. |
MELOPSY
Réf : BJ14 (jazz) 1er CD du studio fait en DDD (enregistrement, mixage, mastering : le tout en digital ) |
3ème
Hémisphère
Zenitude
(jazz) Réf : BJ15 (2004) CD enregistré en 24 pistes DDD : l’aboutissement de la qualité audiophile du studio BLACKJACK |
|||
Les
Westerners Absolutely Old Country (Country-Bluegrass) Réf : BJ16 (2006) Dist : DOM |
3ème
Hémisphère Mandoscope (multi-styles mandoline ) Réf : BJ17 (2006) |
3ème
Hémisphère XXIV (multi-styles mandoline ) Réf : BJ19 (2010) |
|||
Claude
Saubestre Harmonica
Virtuoso (Classique) Réf : BJ18 (2014) |
3ème
Hémisphère Gazoline (multi-styles mandoline ) Réf : BJ20 (2015) |
Return to the home page |